Lieks Krabbels @ Sea

De Pendel

Zo vaak moet ik om mezelf lachen. Altijd als ik weer de onbedwingbare drang voel om te ‘plannen’. Dan open ik voor de 350ste keer de windguru app op mn telefoon en zoek en zoek en zoek ik naar weervenstertjes om onze reis te bepalen. Dit keer kunnen we niet zo ver, 2 weekjes is net te kort om een oversteek naar Engeland te maken of richting de Belgische kust te gaan. Die obsessieve behoefte om op pad te willen, of in ons geval, ons door het water te laten glijden, is nu al 12 jaar aan de gang.

We hadden het plan, of liever gezegd, ik had het idee geopperd om naar Cadzand te gaan. Het altijd leuke, zonnige, bijna buitenlands aandoende Cadzand. Een soort van Nederlands Belgie waar de Belgen nog steeds van balen dat ze dit fijne dorpje niet ook onder Belgische vlag mogen scharen. Maar hmmmmm, windguru-weer-venstertjes voorspellen niet veel goeds de aankomende 1,5 week. Miniscule weervensters om heen, maar moeilijker nog, weer terug te komen om me op 31 juli weer op tijd te kunnen melden bij mijn lieve collega’s in Apeldoorn.

Wat nu dan? Ik had het nog nooit eerder zo gedaan, maar ach wat maakt het uit, het is het proberen waard, en wie weet helpt het ons om keuzes te maken waar we de boeg van Shiev op zullen gaan richten. De Pendel!

Pendelen, ja van wie heb ik dat eigenlijk ooit geleerd? Geen idee! Jaren geleden al pendelde ik erop los, oefenen oefenen oefenen. Of het me ooit eerder echt iets interessants heeft opgeleverd? Geen idee, maar grappig vond ik het wel. Ook dit keer heb ik mn amethyst-pendeltje, mn labrodoriet-steen en mn citrien hartje stiekempjes in mn tas gefrommeld. Hihi, je weet toch maar nooit immers ; )

Een grote cirkel op een leeg vel getekend met weet ik veel hoeveel bestemmingen (in partjes geschreven) langs de Nederlandse Noordzeekust. Puntje van de pendel op het middelpunt van de cirkel en vragen maar: ‘waar zullen we vandaag heen gaan?’ en verdomd als het niet waar is, een duidelijke uitslag. ‘En morgen dan?’, hoe is het mogelijk weer een duidelijke uitslag precies aansluitend op de bestemming van vandaag. Afijn, lang verhaal kort . . . . De Pendel heeft onze toer bepaald voor dit jaar. Eens kijken of haar plan wel uitkomt, die van mij is op gezond verstand namelijk nog nooit echt uitgekomen. We zullen zien . . . .

To be continued . . .

Liefs, Liek

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!